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ibuku blog

2024.10.09

食物アレルギーをお持ちのお客様への基本方針について Basic Policy for Customers with Food Allergies

当館では食物アレルギーをお持ちのお客様にも御食事をお楽しみいただけるよう、可能な限り対応に取り組んでおります。
アレルギーをお持ちのお客様は、4日前までにお申し付け下さい。
また下記にアレルギー対応に関するご注意事項を明記いたしますので、予めご確認いただきますようお願いいたします。

 

①魚介類全般や肉類全般などお献立の内容が大きく変わるアレルギーのご対応は致しかねます

②魚介出汁(カツオ出汁、昆布出汁)の除去対応は致しかねます

③大豆・海藻類・ナッツなどの、調味料やつなぎ、出汁等に成分・原材料として
 使用されている食品の除去対応は致しかねます

④ベジタリアン・ビーガン・グルテンフリーの対応は致しかねます

⑤ハラール等、宗教上の食事対応は致しかねます

 

また対応可能なアレルギー食材でも直前やチェックイン時のお申し出の場合は対応致しかねる場合がございます。
ひとつの調理場で料理をお作りしておりますので、完全なコンタミネーション除去は対応致しかねます。
そのほかにも、重度もしくは多数のアレルギー食材をお持ちのお客様におかれましては、お客様の安全を第一に考え、やむを得ず御食事の提供をお断りさせていただく場合がございます。

御食事の提供が出来かねる場合、お客様ご自身での食事のお持ち込みにも対応させていただきますので、事前に当館スタッフまでご相談下さいませ。

宮島離れの宿IBUKU 支配人

 

 

We make every effort to cater to guests with food allergies to ensure they can fully enjoy their dining experience. If you have any allergies, we kindly request that you inform us at least 4 days in advance. Furthermore, we ask that you carefully review the following guidelines regarding allergies.

 

①we are unable to accommodate allergies that would substantially alter the menu, such as general seafood or meat allergies.

②we are unable to remove the seafood stock (bonito stock, kelp stock).

③The following items such as soybeans, seaweed, and nuts, can serve as ingredients or raw materials for seasonings, binders, soup stock, and similar purposes. Once these food items have been utilized, they cannot be removed.

④we are unable to offer vegetarian, vegan, or gluten-free options.

⑤we are unable to provide religiously specific meals, such as Halal.

 

Furthermore, we regret to inform you that we may be unable to accommodate last-minute requests or check-in requests for food allergies. Due to the preparation of all meals in a shared kitchen, complete elimination of cross-contamination is not always achievable.  Moreover, in the case of severe or multiple allergies, regrettably, we may have to decline providing a meal, as our foremost concern is ensuring your safety.  Should we be unable to provide meals, we kindly ask that you contact our hotel staff in advance, as we may be able to facilitate the option of bringing your own meals.

 

Miyajima Hanare-no-yado IBUKU
General Manager

 

 

我们将尽最大努力让有过敏食材的客人也能尽情享用餐点。

如果您有过敏食材,请至少提前四天通知我们。

并提前确认下面我们对过敏食材应对的相关注意事项。

 

①我们无法应对类如对所有海鲜或所有肉类过敏等会大幅改变菜单内容的需求

②我们无法应对去除海鲜汤汁(鲣鱼汤汁、海带汤汁)的需求

③我们无法应对去除调料、调和剂、汤汁一类中的类如大豆、海藻、坚果等成分或原料的需求。

④我们无法应对纯素食或无麸质餐食的需求。

⑤我们无法应对清真或其他宗教餐食需求。

 

此外,如果您在即将入住或办理入住手续时提出要求,即使是可以对应的过敏食材,我们也可能无法应对。

由于我们在一个厨房中制作料理,所以无法做到完全隔绝过敏源污染。

此外,如果您有严重或许多过敏成分,

为将客户的安全放在首位,可能会有不得不拒绝为您提供餐食的情况。

如果我们无法为您提供餐食,我们将会允许您自带餐食,请提前联系我们的工作人员。

 

IBUKU 管理人

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